Häktningsförhandling

I dag blir det troligtvis häktningsförhandling för min "vän". Här kommer ett urklipp ur Arbetarbladet om han.
Läs det och se vad som skrivs och tyck gärna till under komentarer!

Förre OG-ledaren kan häktas i dag

Sandviken Häktningsförhandling mot den anhållne före detta OG-ledaren från Sandviken hålls under söndagseftermiddagen. Han är misstänkt för stämpling till mord och försök till utpressning.

Den 40-årige mannen sitter nu anhållen i Sandviken. Polisens jourhavande förundersökningsledare Leif Hagelin säger att häktningsförhandlingar mot 40-åringen troligtvis kommer att äga rum under söndagens eftermiddag..

Misstanken om stämpling för mord tyder på att 40-åringen antingen har planerat ett mord eller förmått någon annan att utföra det. Något mord har dock inte genomförts.

Under fredagen gjorde polisen en husrannsakan i 40-åringens hem och på hans arbetsplats.

Arbetarbladet har tidigare skrivit om att 40-åringen har en 18-årig pojke familjehemsplacerad hos sig.

Per Lodin, chef för ungdomsenheten på Sandvikens kommun, säger att de under lördagen har kommit fram till att inte omedelbart flytta 18-åringen utan att de ska diskutera frågan vidare.

- Vi ska prata med familjen, säger Per Lodin.

Den 40-årige före detta OG-ledaren köpte sig fri från organisationen för att kunna fortsätta ha 18-åringen placerad hos sig.


Kommentarer
Postat av: Maja

Coolt med blogglovin... Får skaffa sån också :)

Har du haft en trevlig helg?

2009-02-01 @ 12:53:21
URL: http://www.majajoy.se
Postat av: ida

hehe nu ska jag sitta fem timmar i en bil hem till stockholm ;) ahaha redan träsmak ;P

2009-02-01 @ 13:25:07
URL: http://thoursie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

jag ÄLSKAR din blogg!!

kika gärna in på min blogg och skriv vad du tycker om den :)

kram från mig

/Linnéa

2009-02-01 @ 15:24:18
URL: http://lullicute.blogg.se/
Postat av: Nea.

Hej, jag har en liten frågestund på min blogg nu.

Du får jättejättejättegärna fråga något, känns lite mobbat att ingen gör det^^

2009-02-01 @ 16:24:02
URL: http://neapeahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0