Lördag


Härliga höst!


I dag är en riktig höst dag, tycker det är mysigt med höst, kvällarna är mysiga när man tänder massor av ljus och kryper ner i soffan!
Vaknade lika förkyld i dag oxå, trött på den här förkylningen nu! Vill vara pigg nu! I dag ska jag i alla fall ta i tu med Simons garderob, han har hur mycket kläder som hellst där inne och hälften har han väl vuxit ur.. han växer så det knakar just nu :) Sen blir det lunch med falukorv och vatten makaroner (värsta lyxen) men det är faktiskt gott i bland tycker jag. Till kvällen tänkte jag göra en tacopaj (mums). Har laddat ner lite nya fimer i går kväll så i kväll blir det paj och film mys i soffan med mina älsklingar!
Dax att börja med mina hushållssysslor nu :)
I bee back....

Så ja nu är det äntligen kväller!
Dagen började med städning av garderob, tvättning, lunch och sen kom barnen (simon och hans kompis anthon) å sa att dom var sugna på något gott, ja det är ju lördag så jag gjorde en kladdkaka och barnen cyklade till konsum och köpte grädde. Ja så sen åt vi nybakt kladdkaka med vispad grädde.. Åh gud så gott det är!
Sen så pös luften ur mig och febern kom tillbaka så jag la mig i sängen å tänkte vila lite men då när jag skulle göra det så kom det fler kompisar till simon hit och Hassans pappa och hans kompis kom oxå.. Ja det vara bara att bita i hop kliva upp och sätta på kaffe å vara trevlig. Simon och Anthon ville sova hos varandra i kväll så jag sa att dom fick göra det men i så fall hos Anthon för jag bara kände att jag inte orkade i dag. Så dom sprang över till Anthon och frågade å det gick bra sen var dom tillbaka hit och hämtade kläder, tandborste, Simons dator och popcorn såklart!
Så nu äntligen har jag fått krypit ner i soffan (ska strax hämta täcket). Hassan var nyss å hämtade mat i Storvik så bye bye tacopaj, kanske gör det i morgon i stället. Nu är man mätt i magen, ljusen tända å tvn på, alltså det blir ännu en mysig kväll i soffan! Ja jag är riktigt tråkig ja men trivs bäst hemma ja :) Home sweet home!

Ha en mysig kväll!
Det ska vi ha :)


Tokigast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0