Svensk kär i muslim.. ja det går :)

Sitter nu här och väntar på att min sambos lilla syster ska vakna.

Hon är 19år och libanes ja min sambo är ju oxå från Libanon! Hon är världens sötaste! Hon har ganska nyss kommit hem i från Libanon efter att bott där i ett och ett halft år. Där nere så har hon nu gift sig med en man som snart kommer att komma hit till Sverige för att bo här med henne. Deras liv är inte som vårat precis.. dom är ju muslimer och har en helt annan syn på livet än oss. Väldigt intressant religion men tyvär inget för mig att leva som dom, visst jag accepterar och respekterar deras liv men är glad för att jag är som jag är. Min sambo är ju oxå muslim egentligen men han har ju bott så gott som hela sitt liv här i Sverige så han är som en svensk! Hela familjen bor här i Sverige nu och visst dom är annorlunda, hans mamma och pappa är ju ganska troende muslimer och följer mycket av vad deras religion säger men dom är ganska svenska på vissa områden oxå. Men det är nog mycket vi svenska inte kan förstå om hur dom gör och lever sitt liv... vi är ju mera fri här! Libanon är ju för mig ett land toklångt bort med en massa tokiga muslimer, krig och fattighet å visst är det mycket sånt där men finns även finare delar av landet och jag skulle absolut vilja åka dit för att se hur det är där!
Min sambos familj har alltid gillat mig även fast jag är svensk, hade ett barn innan och var äldre än Hassan men egentligen enligt deras religion så skulle han inte få välja mig av alla tjejer, man ska ju ha en ung oskuld och helst i från samma land och muslim he he jag var inget av det jag var en vanlig blond svenne ja :) Men dom har sagt att huvudsaken är att Hassan och jag älskar varandra och är lyckliga. Men det ska ni veta att det gäller inte deras egna döttrar, dom ska gifta sig med en muslim, hellst en som har jobb och pengar. Inga svenska killar för dom inte. Tjejer/kvinnorna ska gifta sig med någon som kan ge dom en bra framtid! Så nu har lilla systern hittat sin man i Libanon och väntar nu på att han ska komma och ta hand om henne... hmm konstiga saker det där men jag är glad att hon funnit sin man och hoppas han gör henne lycklig och även glad för att min älskling är som min lila svenne fast med bruna ögon :)


He he svenskar och muslimer ja visst går det! Acceptera och respektera är det som gäller och visst kan man blunda för vissa saker!


Här är lillasysten på sin förlovningsdag!
 Deras förlovnigar är ju inte som våra precis!
                                 Där är det fest och alla samlas för att fira förlovningen!

Har varit på en förlovningsfest och det var intressant och festligt :)
Även fast vi tjejer/kvinnor fick vara för oss själva i ett rum och männen i ett rum :)
Men tokig och ovetande som jag är så när vi kom dit så går jag in till männen och sätter mig,
hejar å undrar vart alla kvinnor är tills Hassans mamma ropar på mig och säger att vi ska vara i köket!
He he så där satt vi i köket ett par timmar och väntade tills männen ätit färgig för att vi sen ska få äta lite snabbt i köket,
sen fick vi komma ut lite snabbt och typ en präst var där å snacka på arabiska sen fotografering sen bar det av in i köket
igen tills festen var över... ha ha en upplevelse det var ska ni veta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0